Engagera dig i Naturskyddsföreningen i Staffanstorp

Nu bjuder vi in dig som bor i Staffanstorps kommun och vill göra en insats för den lokala naturen! Vi börjar med en bildvisning om kommunens mest värdefulla naturområden, sedan en inspirationsföreläsning om hur du kan engagera dig. Därpå följer fika, som vi förstås bjuder på, samt ett extra årsmöte av stor vikt för föreningens framtid.

Alla är varmt välkomna, oavsett medlem eller inte.

DATUM: 1 oktober kl 19.
PLATS: Scoutgården, Annerov. 26, Staffanstorp.

PROGRAM
► Bildvisning Mina favoritplatser i Staffanstorp Magnus Billqvist, uppvuxen i Staffanstorp och verksamhetskoordinator för Naturskyddsföreningen i Skåne,
berättar om de mest värdefulla naturområdena i kommunen, av vilka flera du säkert aldrig hört talas om.

► INSPIRATION – så kan du engagera dig Hur kan just du engagera dig i Naturskyddsföreningen? Hur kan du påverka vad som sker i miljö- och naturfrågor
i kommunen som är sämst på naturvård i Skåne?

► ÅRSMÖTE
Föreningens medlemmar kallas härmed till ett extra årsmöte. Som det ser ut nu kommer Naturskyddsföreningen i Staffanstorp att sakna ledning efter detta möte. Vi måste därför nyrekrytera för att verksamheten ska kunna bedrivas vidare. I bästa fall fortsätter vi vår verksamhet med nya styrelsemedlemmar, de övriga alternativen redogör vi för under mötet.

Mer info?
Kontakta Magnus Billqvist / 046-335651 / magnus.billqvist@naturskyddsforeningen.se