Vintervandring på Romeleåsen 14 februari 2016

Samling på ICA:s parkering (OBS platsen!) kl 9.45

Vi vandrar tillsammans med Lunds Naturskyddsförening under ledning av Per Blomberg på Skåneleden från Genarp över Romeleåsen till Veberöd. På vägen passerar vi bland annat Häckeberga naturreservat Allmänningen, Dörröds fälads naturreservat, Romeleklint och Kullaskogen. Samåkning i egna bilar eller med buss 172 till Genarp kl 10:03 fr hållplats Storgatan i Staffanstorp. Vi anländer till Genarp kl 10:22. Återfärd medbil/ buss 160 från Veberöd som går varje timma t ex 14:27 mot Dalby med byte till Staffanstorp.

Sträckan att gå är cirka sju kilometer och kan vara ganska krävande, särskilt i vinterväder. Ta med fika för två raster. Vid riktigt barskt väder kan vi ställa in – kontrollera på hemsidan lund.naturskyddsforeningen.se

Kontaktperson Per Blomberg, tfn 0702 367849.

Ansvarig i Staffanstorp: Annette Schiemann,